Cukrus ir vaiko augimo šuoliai ir ar visada vaikas iš tikrųjų nori saldumynų?

1-6 metų vaiko mityba/Mokyklinuko mityba/Paauglio mityba/Straipsniai

Cukrus ir vaiko augimo šuoliai ir ar visada vaikas iš tikrųjų nori saldumynų?

Cukrus ir augimo šuoliai

Vaikas gali labiau norėti saldumynų paauglystėje, augimo šuolio metu. Tuo metu labai svarbu, kad vaiko racione netrūktų gerųjų angliavandenių, grūdų košių, pilno grūdo makaronų, bulvių su lupenom ar keptų ant grotelių. Jeigu suaugusiems nerekomenduojama vakare valgyti krakmolingų produktų, tai vaikams galite duoti drąsiai, jie naktį auga. Jiems tų kalorijų reikia.

Reikia ir vaisių, bet neperdozuojant, juk vaisius – natūralus desertas. Įvairios vaisių ir uogų rūšys išvedamos daug saldesnės nei būdavo ankstesniais laikais. Mums norisi vis saldžiau ir saldžiau. Vaisius gali būti užkandis prieš ir po sporto, jeigu jūsų vaikas sportuoja. Geriausia ir patogiausia vaisių suvalgyti pusvalandis iki treniruotės. Taip vaikas pasikraus energijos aktyviai veiklai, cukraus kiekis jo kraujyje padidės. Be to, jis jausis sotesnis ir mažiau norės saldumynų.

Nori saldainių? O gal miego?

Saldumynų poreikis padidėja, jei žmogui trūksta miego. Mamos paprastai labai rūpinasi, kad kūdikėlis pakankamai išsimiegotų, bet kiek paaugęs vaikas kartais atsisako ir pietų miego, ir nori ilgiau pavakaroti. Jeigu vaikui trūksta miego, jam norisi saldumynų, kad galėtų save tonizuoti maistu.

Taip pat labai svarbu režimas, reguliariai ir laiku valgyti. Jeigu tarpai tarp valgių per dideli, vaikas išalksta, jo organizme nukrenta gliukozės kiekis ir tada norisi greitai ją atstatyti miltiniais produktais, sultimis. Aiškiai nustačius dienos režimą, tų niekinių užkandžių racione turėtų nebelikti, jiems tiesiog nebus vietos. Jei taip jau nutiko, kad kurią dieną išsiderino dienos ritmas, vaikas grįžo namo alkanas, išlaukite 10 minučių, kol greitai kažką pagaminsite, ir tada sodinkite prie stalo. Venkite duoti nedidelių užkandžių, kurie dažniausiai būna saldūs.

Sertifikuota mitybos specialistė
Studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė

Leave us a comment