Kiek ledų per dieną duoti vaikui?

Galbūt nuskambės kategoriškai, bet manau, kad vaikas per dieną turėtų suvalgyti ne daugiau kaip vieną ledų porciją. Kodėl? Problema ne tai, kad ledai kaloringi, ir iš kelių porcijų vaikas gaus daug kalorijų. Negauti per daug kalorijų aktualu tik tiems vaikams, kurie turi antsvorio. Beje, jų vis daugėja.

Pagrindinė blogybė – cukrus, esantis leduose. Jei vaikas suvalgys tris porcijas, jis greičiausiai nebenorės jokio kito maisto, bus sotus. O juk būna ledų, kurių net penktadalį svorio sudaro cukrus. Suvalgęs keletą porcijų, vaikas gaus keleto dienų cukraus normą.

Ledai yra desertas, ir vaikaui visiškai pakanka vieno deserto per dieną. Jei suvalgė porciją ledų, tą dieną nebereikėtų ne tik antros porcijos, bet ir saldainių ar sausainių, bandelių.

Pati auginu du mažamečius vaikus. Mūsų vaikai gauna po 1 porciją ir net ne kiekvieną dieną. Per atostogas, kai būna labai karšta, vaikai gauna ledų pavakariams. Bet šiaip  vasaros mėnesiais ledai  tikrai nėra kasdieninis patiekalas.  Vaikai prašo dar ir dar tada, kai tėvai nenuoseklūs ir tai perka, tai neperka. Bet jei šeimoje labai aiški taisyklė, kad desertas gali būti tik vienas per dieną, tada problemų nekyla.

Blogiausia, kai vieną dieną tėvai leidžia, kitą neleidžia arba tėtis perka ledų kiek tik vaikai paprašo, o mama roboja jų kiekį. Aišku, jei iki šiol pirkdavote 4 porcijas per dieną, vaikai kurį laiką tikrai bus nepatenkinti: kodėl dabar tik viena porcija? Bet įvedus aiškias taisykles ir jų nuosekliai laikantis, vaikai prisitaiko.  Ir labai svarbu būti nuosekliems.

Šerbetas geriau už pieniškus?

Šerbetuose labai dažnai cukraus kiekis yra didesnis, negu pieniškuose. Pieno ar grietininių ledų sudėtis vertingesnė, nes ten yra ir baltymų, ir šiek tiek riebalų, dažnai būna mažiau cukraus, dažiklių ir kitų cheminių priedų. Reikia skaityti sudėtį ir rinktis ledus, kuriuose kuo mažiau visokių priedų.

Ar ledai naudingi organizmui?

Ledai – ne pagrindinis maisto produktas, o tik desertas.  Ar tai tuščios kalorijos, i priklauso nuo sudėties.

Mes namie gaminame tokius ledus: supjaustome bananą, užšaldome  ir šaldytą smulkiai sutriname galingu tvirntuvu, sudedame į ledaines. Gaunasi purūs ledai, į juos galima įdėti braškių. Tokių ledų sudėtis tik vienas ar du komponentai, nėra pridėtinio cukraus ir jokių cheminių priedų. Tokie ledai naudingi, nes juose yra vertingų medžiagų.

Bet parduotuvėje galite įsigyti vaisiųnių ledų, kur vos keli procentai sulčių, vien dažikliai, skonio ir kvapo stiprikliai, tai jau tikrai tuščios kalorijos, kenkiančios sveikatai. Todėl labai svarbu skaityti sudėtį.

Ar lieknėjančioms mamoms leidžiate ledus?

Liekėjantis žmogus gali ledus valgyti, tik ne po pietų, o vietoj kokio nors užkandžio. Ir suaugusieji turi nepamiršti, kad tai – tik desertas, kuris gali paskatinti alkio jausmą vėliau. Lieknėjant desertus ribojame, bet visiškai jų neatsisakome.  Mamoms patariu pažiūrėti ant etiketės, kokio dydžio porcija. Maža ledų porcija gali turėti  80 kilokalorijų, o tų pačių ledų didelė porcija – visas 360.

O jeigu šeima perka didesnį ledų kiekį dėžutėje ir kiekvienas dedasi atskirai, tai vienas toks desertas gali turėti ir visus 500 kcal – tai jau sočių pietų norma. Mamoms patarčiau rinktis vertingesnius, skanesnius ledus, bet jų mažiau. Ir mokėti pasimėgauti ta akimirka, atsisėsti, nevalgyti ledų einant, žiūrint televizorių, nepajaučiant malonumo.  Bet kokiu desertu reikia mokėti pasimėgauti.

Beje, tos pačios tasyklės galioja ir vaikams. Tik į kcal nėra rekalo žiūrėti, jei vaiko svoris normalus ir su mityba viskas tvarkoje.

Ar vertingi ledų kokteiliai?

Juos galima gerti,  bet irgi reikia žinoti, kad tai yra desertas. Kokteiliui geriau pasirinkti nelabai aprodotus produktus – šviežias uogas, vaisius.  Kiekviena šeima turi skirtingus įpročius – viena mieliau valgo ledus, kita plakasi kokteilius. Mūsų šeima kokteilių nevartoja.

Kaip pasirinkti ledus parduotuvėje skaitykite čia>>

Šis mano interviu – iš „Mamos žurnalas“

Sertifikuota mitybos specialistė
Studijos „Sulieknėk sveikai“ vadovė

Leave us a comment