fbpx

Vaikų užkandžių dėžutė – 5 patarimai tėvams

Mokyklinuko mityba/Straipsniai/Užkandžiai

Vaikų užkandžių dėžutė – 5 patarimai tėvams

Sudėti priešpiečių dėžutę darželinukui ar mokyklinukui tėvams dažnai tampa galvos skausmu – kiekvieną dieną  tenka galvoti, ką į ją įdėti. Vaikų užkandžių dėžutė-  5 patarimai, kurie padės lengviau paruošti maistą išsinešti.

PATARIMAS 1

Būtina atsižvelgti į tai kada ir kur pirmą kartą vaikas valgo bei kokie tarpai tarp valgymų susidaro. Kartais pasitaiko taip, kad mokyklinukas pusryčių iš viso nevalgo.  Įrodyta, kad vaikų, kurie valgo kasdien pusryčius, mokymosi rezultatai yra geresni. Tačiau jei jūsų šeimoje pusryčių nevalgymo tradicija jums tikrai reikėtų į dėžutę įdėti sotesnio ir daugiau maisto, nei deda tėveliai tiems vaikams, kurie pasipildo energijos rezervus namuose. Tarp kitų valgymų tarpai turėtų būti dvi trys valandos. Jei susidaro daugiau kaip keturių valandų tarpas – būtinai reikia suplanuoti valgymą. Taip pat reikia įvertinti, kad pirmoje dienos pusėje per mažai suvalgius maisto, antroje pusėje ir maži, ir didesni vaikai norės greito maisto, todėl stebėtis jų tokiu noru nereikėtų. Jei vieniems pakaks keleto vaisių ir daržovių, tai kitiems papildomai reikės ir sumuštinių ar kito sotaus maisto.

PATARIMAS 2

Svarbus dalykas – būtina domėtis ne tik kada, bet ir ką vaikas valgo dienos metu, ir tada galite įvertinti ko jam reikia papildomai. Kitaip tariant reikia pasirūpinti ne tik tuo, kad vaikas būtų pavalgęs, bet ir gautų pakankamai naudingų medžiagų. Pavyzdžiui, dažnai ugdymo įstaigose vaikas gauna nepakankamą kiekį vaisių bei daržovių ir jos būna pervirtos ar perkeptos. Akivaizdu, kad tokiu atveju reikėtų trūkumą kompensuoti užkandžiu dėžute ir vakare namie. Užkandžiams idealiai tinka mažos daržovės: vyšniniai pomidorai, nedideli agurkai ar didelės, supjaustytos griežinėliais ar pagaliukais, pavyzdžiui, morkos, kaliaropės ar moliūgas.  Jei reikia sotesnio patiekalo – iškepkite daržovių pagaliukų ar kalafiorų žiedynų orkaitėje su prieskoniais. Tik neperkepkite, jos turi išlikti patogios valgyti rankomis.

PATARIMAS 3

Namuose būtina formuoti mitybos įpročius ir supratimą kas yra kas. Tik tokiu atveju būsite tikri, kad vaikas, gavęs pinigų maistui visų jų neišleis „tuščioms“ kalorijoms.  Pavyzdžiui, vaikas turėtų suprasti, kad košė su uogiene, saldus jogurtas, sūrelis ar bandelė yra desertai, o ne „maistas“. Taip pat tarkitės, kiek ir kada saldumynų gali vaikas suvalgyti. Griežti draudimas nepadės, jei jau vaikas gauna savo pinigų.

PATARIMAS 4

Jei vaikas sportuoja, būtinai įdėkite kelis papildomus vaisius skirtus suvalgyti prieš bei po sporto, kad atgautų jėgas.

PATARIMAS 5

Planuokite ir aptarkite kartu su vaiku. Tokiu būdu duosite jam galimybę pasakyti ko jis labiau pageidautų ir suteiksite jam laiko susitaikyti su mažiau norimais dalykais.  Užduokite teisingus klausimus, t.y. duokite rinktis iš dviejų jums priimtinų produktų. Pavyzdžiui „įdėti obuolį ar kriaušę“? Jei klausite „ką įdėti į dėžutę“, galite net neklausti, nes atsakymą savo vaiko ir taip žinote!

Dar daugiau patarimų tėvams ką dėti į vaikų užkandžių dėžutę rasite ČIA.

Mitybos specialistė, dviejų vaikų mama.

Leave us a comment