fbpx

Mėlynių, bananų ir obuolių tyrė

Uogos, ypač miško, turi daugiausia antioksidantų, flavonoidų ir kitų fitonutrientų iš visų vaisių ir daržovių. Antocianinai (flavonoidų grupė) suteikia mėlynėms būdingą tamsią ir sodrią spalvą ir tuo pačiu signalizuoja: suvalgyk mane, aš labai naudinga tavo sveikatai. Mėlynėse esantys antocianinai (malvidinai, delfinidinai, pelargonidinai, cianidinai, peonidinai) ir kiti fitonutrientai, pvz., resveratrolis ir kvercetinas, saugo mažylį iš visų pusių nuo oksidacinio streso. Taip pat teigiamai veikia regėjimą, virškinimą, širdies ir kraujagyslių sistemą, pažintines funkcijas, turi priešuždegiminių ir priešvėžinių savybių.

Jei dar ne mėlynių sezonas, naudokite šaldytas ar liofilizuitas (šaldytas šaltyje). Būkite ramios, nes šaldymas puikiai išsaugo mėlynių aktyviąsias medžiagas.

2–3 porcijoms reikės:

  • 100 g mėlynių
  • 100 g saldžių obuolių, nuluptų ir vienodai supjaustytų
  • ½ supjaustytas bananas

Du vaisių tyrės gaminimo variantai:
1. Sudedame ir sutriname. Viskas:)
2. Sudėkite vaisius ir obuolius į storadugnį, nereaktyvaus paviršiaus puodą. Uždengę kaitinkite ant mažos ugnies, kartas nuo karto pamaišydami. Pridėti vandens nereikia, nes sultys išsiskirs iš vaisių. Po 5 minučių nuimkite dangtį ir pakaitinkite dar 5 minutes arba kol sulčių perteklius išgaruos. Mažesniems vaikams tyrę sutrinkite, o didesni susidoros ir su stambesniais gabaliukais. Atvėsinkite ir išdalinkite porcijomis.

Skanaus!

Mitybos specialistė, dviejų vaikų mama.

Leave us a comment