fbpx

Kada reikia susirūpinti vaiko svoriu?

Mokyklinuko mityba/Paauglio mityba/Straipsniai

Kada reikia susirūpinti vaiko svoriu?

Per karantiną ne viena mama man guodėsi, kad vaikai per mažai juda, daug laiko praleidžia prie
kompiuterio, daugiau užkandžiauja ir dažniau ranką tiesia link nesveiko maisto. Kada reikia
susirūpinti vaiko svorio pokyčiais?

Svarbus rodiklis – ūgio ir svorio proporcija

Visi ugdymo įstaigas lankantys vaikai turi apsilankyti pas gydytoją sveikatos pažymai, kur juos
sveria, matuoja ūgį. Tuomet specialiose lentelėse stebima proporcija – ar tam tikras ūgis
atitinka tam tikrą svorį. Jei rodikliai atitinka – nerimauti nėra pagrindo. Taip pat svarbu atkreipti
dėmesį į vaikų svorio pokyčius prasidėjus paauglystei. Keičiasi hormonai ir vieni labai priauga,
kiti netenka svorio. Jei pokytis didesnis – verta pasikonsultuoti su gydytoju.
Dažniausios vaikų antsvorio priežastys – ne genai, o nesubalansuota mityba. Vaikai, jei tik
leisime, gali valgyti bet kaip, bet kada ir bet ką. Taip pat būna blogi mitybos įpročiai šeimoje
arba tėvų geri, bet vaikas su tėvais kartu nevalgo, pats pasiima tai, ko nereikia gaminti. Tada
atsiranda problemos.

Pradėkime nuo įpročių keitimo

Apie svorio metimą ir kilogramus su vaikais siūlau kalbėti atsargiai. Pirmiausia, turime galvoti
apie įpročių keitimą, nes tik tai turės ilgalaikį poveikį ir svorio korekciją ateities perspektyvoje.
Jei paauglystėje dėl to spausime vaiką, galime sulaukti daug neigiamų pasekmių tiek emocinių,
kuomet tai gali virsti valgymo sutrikimais, tiek fiziologinių, nes keičiasi hormonų pusiausvyra ir
pasekmės gali likti visam gyvenimui.

  • Pasiūlykite vaikui valgyti ne didelę, o mažą porciją, su mažiau ar visai be padažo, nesirinkti greito maisto kompleksų, o tik vieną gaminį.
  • Nekritikuokite vaikų: „Siaubas, kaip tu gali tokį valgyti“, nedrauskite, nes tuomet jums gali pradėti meluoti, o tarkitės.
  • Kasdien akcentuokite gerus dalykus – tai, kad suvalgė penkių skirtingų spalvų daržoves, vietoje bandelės pasirinko obuolį ir panašiai. Geras dalykas yra net tai, jei suvalgė ne visą pakelį sausainių, o trečdalį.
  • Jei gydytojai nusprendžia, kad reikėtų susirūpinti vaikų svoriu, tada sprendžiama kiek didesnė problema ir kaip koreguoti, priaugti svorio mažesniais, tempais, laikyti svorį ar mesti vos po kelis šimtus gramų per mėnesį.
  • Produktai, skysčiai, saldumynai, užkandžiai vaikams - video seminaras
    Produktai, skysčiai, saldumynai, užkandžiai vaikams
  • Pilnavertė Jūsų vaiko mityba - Vaiko mitybos režimas - Video - Vaida Kurpienė
    Sveika vaiko mityba: režimas, produktai
  • Saldumynai vaikams kiek ir kada galima duoti  - vaikumityba.lt
    Saldumynai vaikams: kiek ir kada galima duoti?

Tėvų pavyzdžio įtaka

Jei norime, kad vaikas keistųsi, turime keistis ir mes patys – susidėlioti mitybos režimą, rodyti
pavyzdį, valgyti kartu be televizoriaus ar išmanių telefonų.
Vaikai nori patikti savo tėvams, todėl rezultatą daug lengviau pasieksime girdami, o ne
gėdindami. Priklausomai nuo vaiko amžiaus, galite ieškoti naujų receptų. Paaugliai mėgsta
įsitraukti į šį žaidimą – galime pasiūlyti surasti tinkamą mūsų mitybai receptą, o aš arba mes
kartu pagaminsime ir ragausime, kas gavosi. Nepamirškime, kad labai dažna vaikų antsvorio
priežastis yra tėvų dėmesio ir kokybiško laiko kartu trūkumas.
Taigi, jei norite keisti vaiko mitybą, reikia tai daryti visai šeimai kartu. Tad jei norite šiek tiek
koreguoti vaiko svorį, turite būti motyvuoti patys keistis kartu.

Dietistė, dviejų populiarių knygų autorė, bei dviejų vaikų mama.

Parašykite komentarą