fbpx

Saldėsiai be cukraus ir sveikesni desertai

Saldėsiai be cukraus

Populiarėja desertai be cukraus. Reikia žinoti, jei tai saldu, ten vis tik yra cukrų – ne to įprasto cukraus, bet kitokių. Saldumas išgaunamas iš gliukozės arba fruktozės, kurių poveikis sveikatai panašus. Tai gali būti medus, agavų ar datulių sirupas. Tiesa, agavų sirupas turi ir naudingų medžiagų, bet vis tiek tai cukrai. Savo namuose paprastai turiu kelių rūšių sirupų ir įprasto cukraus, bet naudoju jų mažai.

Desertai, dėl kurių negraužia sąžinė

Pateiksiu keletą „nenuodėmingų“ desertų receptų. Pavyzdžiui, kaip pasigaminti namie saldų sūrelį. Imame 9 procentų varškę, kuri kuo trumpiau galioja, tuo natūralesnė, įdedame saldžių vaisių ar šaldytų uogų ir su elektriniu triuntuvu sutriname. Gauname kreminę konsistenciją. Tokį desertą galima patiekti gražiose ledainėse, vaikai su malonumu valgys.

Kitas paprastas gardumynas – šaldyti bananai ant pagaliuko. Išimame iš šaldiklio bananus, indelyje ištirpiname kokybiško juodojo šokolado ir banano galiuką į jį pamerkiame. Šaltas bananas greitai sustingdo šokoladą ir išeina vaisiniai ledai. Juos dar galima pabarstyti smulkintais riešutais.
Apskritai aš už naminius ledus, net ir su kondensuotu pienu, nes juose mažiau maisto priedų.

Pabandykite naminius saldainiukus iš avokatų ir datulių – juos reikia sutrinti trintuvu ir suvolioti rutuliukus. Jei nesakysite vaikams, kas čia yra, jie ir nesupras, kad tie saldainiai kažkokie kitokie, sveiki. Lygiai taip pat galima eksperimentuoti su avinžirnių mase, datulėm ir kakava. Galbūt kai kurie sveiki receptai jūsų šeimai patiks labiau, kiti mažiau, bet neišbandęs niekada nežinosi.

Pokyčius darykite pamažu – duokite vaikams laiko priprasti prie to, kas sveika.

Mitybos specialistė, dviejų vaikų mama.

Leave us a comment