Kiek saldumynų vaikai suvalgo per dieną iš tikrųjų – neapsigaukite.

1-6 metų vaiko mityba/Mokyklinuko mityba/Straipsniai

Kiek saldumynų vaikai suvalgo per dieną iš tikrųjų – neapsigaukite.

Ar kada bandėte suskaičiuoti, kiek saldžių produktų vaikas suvalgo per dieną? Dauguma tėvų stipriai klysta, skaičiuodami tik saldainius ir sausainius. Varškės apkepas yra toks pat saldumynas kaip varškės pyragas – jame yra manų, cukraus, uogienės. Praktiškai visos košės saldinamos medumi, džiovintais ar šviežiais vaisiais, uogiene. Nuo pat ryto vaikui duodam toną valgyti saldžiai ir skatiname norėti saldumynų. Saldžios košės yra ne kas kita, kaip desertas.

Prie saldumynų reikėtų priskaičiuoti visus vaiko suvalgytus trapučius, duoniukus, net juodą duoną, kurioje gali būti tikrai daug cukrų. Su kiekvienais metais duonos gaminiai vis saldėja, prisitaikydami prie pirkėjo skonio receptorių. Kita vertus, atsiranda ir gerų pasirinkimų.

Pirkdami bet kokį produktą, atkreipkit dėmesį į etiketėje nurodytą cukraus kiekį. Štai vienas populiarus lietuviškas jogurtas yra tikra saldumo bomba – 300 gramų indelyje net 46 gramai cukrų. Tuo tarpu suaugusiam vyrui Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja per parą suvartoti iki 25 g cukraus, jei nori būti sveikas. Kad būtų lengviau suprasti – tiek cukrų bus vos vienoje stiklinėje sulčių.

Netgi suaugusiam vyrui minėtame jogurto indelyje yra dviejų dienų cukraus kiekį. O, jeigu dar vaikas suvalgo sūrelį, sausainių arba išgeria sulčių – jis suvartoja kelių dienų cukrų kiekį. Visi žinome, kad limonadai nesveika, bet vaikams iki 3 metų nerekomenduotina gerti ir sulčių (net ir natūralių!) dėl per didelio cukrų koncentrato. Viename litre sulčių yra apie 100 gramų cukrų, kad geriau įsivaizduotume – tai pusė stiklinės cukraus.

Jei norime būti sveiki, vaisius ir uogas reikia valgyti, o ne gerti. Sultys nėra tinkamas gėrimas. Tiesa, sultys turi ir naudingų medžiagų, bet didelis cukraus kiekis jose nusveria į sveikatai nepalankiąją pusę. Vaisiai – gerai, sultys – ne.
Kompotai – geriau negu limonadas, bet kompotai irgi nėra kasdienis gėrimas, kaip ir saldintos arbatos. Dažnas vaikas paprastų arbatų negeria, geriau renkasi gryną vandenį. Kompotai ant šeimos stalo galėtų būti per šventes. Vienintelė išimtis – razinų kompotas, kuris labai rekomenduojamas, jei vaikas karščiuoja ar viduriuoja, nes jame yra kalio, cukrų ir skysčių (skysčių balansas sergant labai svarbu). Tokį kompotą vaikas dažniausiai mielai geria.

Mitybos specialistė, dviejų vaikų mama.

Leave us a comment