fbpx

Stuburo iškrypimas – skoliozė

Straipsniai

Stuburo iškrypimas – skoliozė

Kada paskutinį kartą žiūrėjote savo vaikų stuburo tiesumą? Dabar tikrai yra laiko tai padaryti. Kineziterapeutė Erika Jasinauskaitė [pritaginti] sako: „susiduriu su problema, kai tėveliai atveda vaikus su pažengusiais stuburo iškrypimais. Ir neretai girdžiu, kad šeimos gydytojas nematė, nežiūrėjo. Tai trumpa pamokėlė ką gali pastebėti mamos ir tėveliai patys namie.”

Taigi, vertiname vaiką atsistojus iš nugaros:
1.Ausys- žiūrime ar vienodame aukštyje.
2.Pečiai- vertiname ar abu vienodame aukštyje.
3.Mentės- žiūrime apatinius kampus- ar vienoje linijoje.
4.Liemens linkiai- turėtų būti simetriški ir tarpai tarp rankų ir liemens-panašūs.
5.Kryžkaulio duobutės- vienoje linijoje.
6.Sėdmens raukšlės- vienodame aukštyje. Kineziterapeutas ar kineziologas turės daugiau vertinimo kriterijų, bet tėvams pakaks ir tiek.

Drąsiai paimkite flomasterį ir pasižymėkite ant vaiko kūno. Taip matysite geriau, o ir vaikui labai smagu! Stuburo slankstelius galite sužymėti vaikui pasilenkus, t.y. rankomis siekiant grindis. Tada jam išsitiesus – sujunkite pažymėjimus į vieną liniją.

Stuburas labai protingas „kompensatorius“. Dažnos stuburo krypimo priežastys: – iš apačios – dubuo arba pėdos; – iš viršaus – kaukolė. Įdomu, kad stuburas gali pradėti krypti ir po prasirgto plaučių uždegimo, herpes pūslelinės, citomegalo viruso ir kitų susirgimų.

Pavyzdys nuotraukose. Šiuo konkrečiu 6 metų berniuko atveju turime [žr foto]: – dešinė ausis aukščiau; – dešinys petys žemiau; – dešinė mentė žemiau; – talijos trikampiai skirtingi; – dešinė kryžkaulio duobutė aukščiau; – sėdmenų raukšlės vienoje linijoje (geltonos rodyklės).

PRIEŽASTIS. Vaiko dešinės pėdos skliauto neveiksnumas (suplokštėjęs padas) daro įtaką netinkamai stuburo padėčiai. Stuburo juosmeninė dalis linksta į kairę, o tarp menčių (krūtininė stuburo dalis) – į dešinę (mėlyna spalva).

KĄ DARYTI tokiu atveju? Pakoregavus pėdą – ją suaktyvinus ir pakėlus skliautą, turime stuburo padėtį stipriai pagerėjusią (raudona spalva). Vidpadžiai į batus nereikalingi, nes raumuo vis tiek tinginiaus. Tikslas stiprinti blauzdos užpakalinį raumenį.

Svarbu! Stiprinti TIK liemens raumenis, kaip dažnai patariama, nepakaks. Būtina korekcija nuo pat apačios, nes kai tik vaikas atsistos – pėda suplokštės, dubuo pasvirs ir stuburas pasikreips. Pažengusios skoliozės ar ilgiau trunkančios netaisyklingos laikysenos atveju – pratimai visam liemeniui (torsui) būtini! Tėveliai, galite pastebėti skirtumus dar pačioje pradžioje! O tinkamas specialistas ras iškrypimo priežastį ir sudėlios sporto (ir ne tik) planą, kad situacija būtų taisoma.

Svarbu! Stiprinti TIK liemens raumenis, kaip dažnai patariama, nepakaks. Būtina korekcija nuo pat apačios, nes kai tik vaikas atsistos – pėda suplokštės, dubuo pasvirs ir stuburas pasikreips. Pažengusios skoliozės ar ilgiau trunkančios netaisyklingos laikysenos atveju – pratimai visam liemeniui (torsui) būtini! Tėveliai, galite pastebėti skirtumus dar pačioje pradžioje! O tinkamas specialistas ras iškrypimo priežastį ir sudėlios sporto (ir ne tik) planą, kad situacija būtų taisoma.

Dietistė, dviejų populiarių knygų autorė, bei dviejų vaikų mama.

Parašykite komentarą