Gaminti kartu su vaiku ir leisti jam išreikšti nuomonę patiekalo ar produktų parinkimo klausimais – reikšmingas etapas formuojant mitybos įgūdžius.
Žinoma, kai leidžiate vaikui nuspręsti, ką jis nori valgyti, galite išgirsti tokius žodžius, kaip „dešrelės“ arba „nieko“. Vietoj to, mažajam gali būti leista pasirinkti iš LYGIAVERČIŲ alternatyvų – kepta ar troškinta žuvis, kriaušė ar obuolys.
Taip pat svarbu paaiškinti, kuo naudingesni vieni ar kiti produktai. Pavyzdžiui, vertingiausios duonos yra tos, kuriose mažiausiai cukraus, viso grūdo arba praturtintos avižų miltais ar daržovėmis. Informaciją apie produktų pasirinkimą vaikui reikėtų pasakoti nuo mažumės, drauge skaityti etiketes parduotuvėje.
Parduotuvėje paprašykite vaiko, kad į pirkinių krepšį įdėtų kažkokį reikiamą produktą ar pats jį išririnktų (pvz., raudoną ar geltoną papriką). gamindami kažkokį patiekalą, paprašykite vaiko prisidėti ir parinkite užduotį, priklausomai nuo jo amžiaus (pvz., supilti kruopas, nuplauti daržoves). pagaminę maistą, kartu padenkite stalą. procesas truks ilgiau, bet tikėtina, kad ir vaikas bus labiau linkęs valgyti.
Negalima vaiko versti valgyti tai, kas jam nepatinka naudojant grasinimus. sveika mityba ir organizmui naudingi produktai turi asocijuotis su teigiamomis emocijomis. be to, jei mažasis iš tiesų nemėgsta vieno ar kito produkto, jį galima pakeisti kitu, panašiai vertingu.
Jei nuo pat mažens vaiką pratinsite prie maisto gamybos, jums bus tik lengviau – paaugęs jis žinos, kaip įjungti viryklę, ir pats jums pagamins pusryčius ar pietus.
Linkiu kantrybės ir ramybės prie stalo!